Instagram w służbie rozwoju firmy w branży beauty

Instagram w służbie rozwoju firmy w branży beauty

Żyjemy w pięknych czasach, gdzie każdy dzieli się tym co ma… w internecie. Tak, znajdą się malkontenci, twierdzący, że to próżność, że ludzie powinni zachować prywatność dla siebie itp. Jeśli jednak jesteś właścicielem firmy, a szczególnie tej w branży beauty, to mam nadzieję, że nie znajdę Cię w ich gronie. Hiperaktywność ludzi w aplikacjach social mediowych jest najlepszym, co się mogło wydarzyć dla salonów piękności. O Facebooku pewnie słyszałeś już wszystko. Ale czy wiesz, co to Instagram i jak wykorzystać go dla Twojego salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego?

Co jest ten Instagram?

Instagram to dość powszechna mobilna aplikacja do udostępniania w sieci zdjęć i filmów. Aplikacja pozwala użytkownikom robienie zdjęć i nagrywanie max. 15-sekundowych filmów. Charakterystyczne jest to, że zdjęcia mają kwadratowy kształt, wyglądają jak te z Polaroida, w przeciwieństwie do zazwyczaj wykonywanych urządzaniami mobilnymi formatu 16:9.

Artystyczne filtry

Zaletą aplikacji Instagram jest możliwość zastosowania filtrów, które zmienią zwykłe zdjęcie w niemal dzieło sztuki. Pozwala to odkryć talenty drzemiące w użytkownikach Instagrama i sprawia, że zdjęcie może wyglądać o wiele lepiej niż prosto z aparatu smartfona.

Największe marki korzystają z Instagrama

Dobrym przykładem może być Reebok, który bardzo upodobał sobie to medium aby zjednywać zwolenników marki. Ta znana firma dysponuje wieloma produktami i każda kolekcja obuwia posiada własną strategię reklamy. Jedną z nich jest Reebok Classics – klasyczny design butów wokół którego dobudowana jest cała idea stylu życia w duchu luzu i pasji. Reebok motywuje swoich fanów do wykonywania zdjęć ulubionych przedmiotów wraz z butami Reebok.
Zdjęcie otagowane tzw. hushtagiem #mojeklasyki lub #reebokclassics trafia na bloga Reeboka lub jego fanpage (choć z pewnością musi przejść pewną selekcję).
Dzięki stosowaniu hashtagów z nazwą firmy wzrasta świadomość marki i sprawia, że jest bardziej rozpoznawalna. Hushtagi są też kryterium wyszukiwania. Po kliknięciu w taki „krzyżyk” pojawią się wszystkie zdjęcia podpisane tym samym hushtagiem.

Lokalny wymiar

Przed opublikowaniem zdjęcia, Instagram pyta użytkownika czy chce oznaczyć lokalizację, w której to zdjęcie zostało wykonane. Nazywa się to geotaging. Funkcja geotaging na Instagramie umożliwia zlokalizowanie marki na wirtualnej mapie. Twój salon to też miejsce na mapie i powinno być możliwe dla znalezienia dla Instagramowiczów. Wystarczy, że Ty sam je założysz przy publikacji jakiegoś zdjęcia. Potem Instagram sam będzie je sugerował dla użytkowników znajdujących się w okolicy Twojej firmy.

Mobilnie, czyli zawsze blisko Twojego klienta

Zdjęcia użytkowników Instagrama można przeglądać na komputerze lub laptopie, ale aplikacja została stworzona głównie dla urządzeń mobilnych. Założeniem tej aplikacji była idea aby przesyłać zdjęcia gdziekolwiek się jest i cokolwiek się robi. Powiedzmy, jesteś w kimś ciekawym miejscu, np. na urlopie – robisz zdjęcie i przypinasz geotag. Dzięki temu każdy,  kto przegląda albumy z Twoimi zdjęciami może zobaczyć, co warto zobaczyć w tej lokalizacji.
Wyobraź sobie teraz Twojego klienta po metamorfozie, którą wykonał w Twoim salonie. Jeśli zrobisz mu zdjęcie i otagujesz swoją lokalizację oraz nazwę firmy „cały internet” ma szansę dowiedzieć się, że w Twoim salonie dzieją się cuda. Kolekcja takich zdjęć na Instagramie to darmowe portfolio dla Twojej firmy.
Odkryły to już setki najlepszych salonów na całym świecie.
http://instagram.com/chinailbar

Facebookgram i szeroki zasięg

W 2012 roku Facebook kupił Instagram za 1 miliard dolarów. Od dnia zakupu aplikacja jest jeszcze bardziej ukierunkowana na współdziałanie z Facebookiem. Takie podejście pozwala firmom podzielić strumień płynących informacji na Facebook i Twitter i jednocześnie ograniczyć ilość zdjęć i filmów pod nimi. Podawanie linku do Instagrama to również świetna metoda na rozreklamowanie się na innych platformach społecznościach, które docierając do wszystkich użytkowników. Docierasz do każdego, zyskujesz fanów i dalej budujesz markę swojej firmy.
Czy korzystasz z Instagrama? A może po przeczytaniu tego wpisu jesteś przekonany do założenia profilu? Daj znać czy Ci się podoba.
A jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych instrukcji przy zakładaniu konta, nie wahaj się napisać do mnie. Chętnie pomogę!

Dodaj komentarz