Marketingowe pomysły na Walentynki w salonie kosmetycznym, fryzjerskim i SPA

Dzień Zakochanych to bardzo radosne i sympatyczne święto, które obchodzi większość Polaków. Nie ulega wątpliwości, że jest to świetna okazja do promocji biznesu. Poniżej znajdziesz kilka marketingowych pomysłów na 14. lutego, które możesz wprowadzić do swojej firmy. Mam nadzieję, że zainspirują Cię one do działania i wybierzesz coś dla siebie.

1. Dekoracje

To pierwsza rzecz, o której warto pomyśleć. Nie nakłaniam do wydawania majątku na drogie ozdoby i gadżety. Skromny akcent taki jak bukiet różowo-czerwonych kwiatów czy łańcuszek z papierowych serduszek odmieni charakter wnętrza. Niewielkim kosztem możesz wykonać proste i ładne ozdoby własnoręcznie. Polecam Ci serwis Pinterest.com, gdzie znajdziesz mnóstwo inspiracji. Tutaj moje ulubione pomysły: http://bit.ly/1euROj8

2. Oferta specjalna dla par

Dzień zakochanych każda para stara się spędzić razem. Stwórz specjalną ofertę dla dwojga do jednoczesnego wykorzystania w salonie. Przykładowo: strzyżenie męskie i damskie w pakiecie z 10% zniżką. To samo dotyczy zabiegów na ciało, masażu czy pielęgnacji. Klienci chętnie przyprowadzą swoją drugą połówkę aby się wspólnie zrelaksować się przy zabiegach oferowanych w salonie.

3. Nie zapomnij o “singlach”

Dla osób, które nie mają z kim spędzić Walentynek, to może być mało optymistyczny dzień. Masz szansę ich rozweselić. Wyślij zaproszenie do swojego gabinetu i zaproponuj kilka usług w pakiecie, tak aby zachęcić do spędzenia dłuższego czasu w salonie. Podkreśl, że poczują się lepiej we własnej skórze po relaksujących zabiegach. Hasłem takiej oferty może być:  Zakochaj się w sobie na nowo! Spędź Walentynki w naszym salonie i wybierz dowolne dwa zabiegi po zniżkowej cenie!

4. Bony upominkowe

Bony upominkowe to pozycja obowiązkowa w każdym salonie. Przypomnij klientom, że mogą zakupić taki bon i sprawić miły walentynkowy prezent swoim wybrankom serca.

5. Słodkości nigdy za wiele

Wystaw na recepcji lub poczekalni pudełko czekoladek lub ciasteczek w kształcie serca. Ciasteczka możesz zamówić w pobliskiej piekarni i podać je w udekorowanym pudełku lub koszyczku. Nie zapomnij zachęcić do poczęstunku i przypomnieć o okazji. Ten mały gest gwarantuje 100% skuteczności w wywołaniu uśmiechu na twarzy klienta.

6. Nagrodź swoich najlepszych klientów

Takich klientów warto doceniać. Walentynki są ku temu świetną okazją. Na pewno wiesz, kto jest Twoim najbardziej lojalnym bywalcem. Jeśli nie prowadzisz takich statystyk najwyższy czas zacząć. Jeśli korzystasz z systemu do zarządzania salonem, takie dane powinny być dostępne bez problemu. Jedną z podstawowych funkcji dobrego programu jest właśnie tworzenie raportów o klientach: ile razy powrócił, jak często bywa, ile wydał w Twojej firmie.

7. Zarażaj sympatią

Przygotuj miły tekst walentynkowy i wyraź swoją sympatię do klientów. Możesz zdobyć się na odważne wyznanie takie jak:  “Kochamy naszych klientów!”. Zleć wykonanie tematycznej grafiki lub po prostu zrób zdjęcie przygotowanych dekoracji walentynkowych w salonie. Zamieść taki komunikat na swoim firmowym profilu na Facebooku lub wyślij emailem.

8. Zaplanuj

Na sam koniec zachęcam aby dokładnie zaplanować wszystkie walentynkowe przedsięwzięcia. Należy przemyśleć dokładnie czas trwania promocji oraz obłożenie salonu. Nie zapomnij przede wszystkim o sprawnej komunikacji, tak aby każdy klient miał szansę dowiedzieć się co dla niego przygotowałeś w ten wyjątkowy dzień.

Pomysły walentynkowe to inwestycja, która się zwraca. Miłe gesty w stronę klienta zaprocentują jego sympatią i lojalnością wobec Twojej firmy. Drobne rzeczy mogą sprawić, że wyróżnisz się na tle konkurencji. Życzymy powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>