Rozruszaj sprzedaż, czyli 7 pomysłów na promocje w salonie piękności

źródło: smashingmagazine.com

źródło: smashingmagazine.com

Z biznesem w branży usług jest jak z roślinką. Ciągle trzeba o niego dbać, podlewać i reagować na zmiany temperatury. Aby sprzedaż ładnie rosła, co jakiś czas trzeba ją nawozić. Nic tak nie odżywia i pobudza sprzedaży jak promocje i okazje cenowe. Tak jak klienci przyzwyczajeni są do sezonowych wyprzedaży w sklepach odzieżowych, tak i Ty możesz wbić im do świadomości, że specjalne oferty można złowić również w Twoim gabinecie. Ale uwaga! Co za dużo to nie zdrowo. Nie możesz zbyt często obniżać cen, bo może się okazać, że budżet przestanie się zgadzać. Dlatego zaplanuj dokładnie każdą promocje – nie tylko pod względem marketingowym, ale również finansowym.

Korzystając z chwili wytchnienia podczas sezonu ogórkowego zrób całoroczny scenariusz promocji w Twoim salonie. Wpisz je w kalendarz i rozplanuj odpowiednio wcześnie akcje reklamowe. Poniżej kilka pomysłów na organizowanie promocji przez cały rok.

1. Nowy Rok

Przekonaj klientkę, że warto odświeżyć image w nowym roku. Nic tak nie wspomoże metamorfozy jak innowacyjne produkty i ożywczy zabieg koloryzacyjny. Zaoferuj również pakiet relaksacyjny, aby klient wszedł w nowy rok świeży i wypoczęty.

2. Walentynki

Dzień Zakochanych, choć jest niezmiernie komercyjnym świętem, zakorzenił się chyba na stałe w naszej kulturze. Oczywiście, zaproponuj pakiet dla NIEJ – strzyżenie, koloryzacja depilacja woskiem, zabiegi na twarzy- ale nie zapomnij o NIM. Może niższa cena za strzyżenie? Taka promocja przyciąga nowych klientów płci męskiej. Poza tym możesz włożyć do promocyjnej torebki z próbkami np. ulotki reklamowe kosmetyków dla panów, olejków do masażu i świece do aromaterapii. Mężczyźni raczej nie są skłonni do rozpieszczania siebie samych, więc powierz los ich piękna kobietom. Możesz odważnie zaapelować sloganami skierowanymi do pań: „On jest nieoszlifowanym diamentem, my pozwolimy mu zabłysnąć” , „Zakochałaś się w nim z jakiegoś powodu, pozwól, że Ci go przypomnimy” lub „Przyprowadź go do remontu”. Oczywiście jest to wersja dla odważnych. Jeśli masz inny język komunikacji, wymyśl coś łagodniejszego.

3. Dzień Matki

Oferta specjalna dla mam ma przede wszystkim pozwolić na relaks, złapanie oddechu w codziennym trudzie wychowywania dzieci i odpoczynek od wypełniania obowiązków domowych. Zaproponuj mamom mini masaże, zabiegi paznokci, proste zabiegi takie jak mycie, stylizacja, szybka koloryzacja lub strzyżenie włosów; depilacja woskiem również się sprawdzi wśród zabieganych matek.

4. Dzień Ojca

Tak jak na Dzień Matki promocyjny pakiet specjalny powinien się koncentrować na relaksie i rozpieszczaniu ojców. Rekomendowane specjalne usługi to sportowy masaż, golenie, zabiegi na twarz i może …manicure. Dla odważnych depilacja pleców woskiem.

5. Wakacje

Lato to doskonały czas na podgonienie panującej mody w image’u. Nowe ciecie, idealne na lato, na plaże, na wakacje. Przyda się również oferta dotycząca pielęgnacji i ochrony włosów przed słońcem. A dla tych, którzy lata raczej nie spędzą w ciepłych krajach, ciekawa może być usługa pielęgnacji skóry lub bezpieczna opalenizna w sprayu, żelu, solarium. No i jeszcze jedna rzecz – podczas upałów nosi się buty z odkrytymi stopami, więc pedicure powinien się cieszyć dużym powodzeniem.

6. Święta religijne

Gdybyśmy mieszkali w wielokulturowych USA pewnie należałby uwzględnić święta inne niż katolickie, jednak w Polsce święta znane i celebrowane powszechnie to Boże Narodzenie i Wielkanoc. Ponieważ są to święta rodzinne, więc może niech i Twoje pakiety takie będą. Przygotuj kosze upominkowe, karty i pakiety startowe dla rodziny i przyjaciół Twoich klientów. Sprawdzą się również produkty, rozdawane np. jako prezenty pod choinkę w zestawie z zabiegami w Twoim salonie.

7. Zimowa chandra

Zaprojektuj specjalny pakiet dla klientów, którym doskwiera zima. Zmęczone twarze, zniszczone mrozem włosy i zniechęcenie wywołane długimi, zimnymi wieczorami odczaruj promocyjnymi zabiegami w Twoim salonie. Przeganiaj zimową chandrę aż do stycznia ( a wtedy ruszysz ze swoim pakietem noworocznym, patrz pkt. 1).

Zrób plany jakimi promocjami zwiększyć sprzedaż detaliczną w salonie na cały rok, w razie potrzeby uzupełniaj je na bieżąco i obserwuj, co podoba się Twoim klientom, a z czego lepiej się wycofać. Lepiej zaplanujesz działania na kolejne lata Twojej pracy w salonie.

A czy Ty planujesz z góry jakie promocje wprowadzić w salonie? Czy działasz spontanicznie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>